I made a walk in the city just by my own. Funny feeling. Like i would have forgotten something home.
Lots of tourists in town at the moment. I was reading the texts of the t-shirts people were wearing. Sometimes it took a while until i got the message. Like that one shirt which said;"rorrim ruoy ma i". Mirror writing, i was stearing at that shirt for a while..
And just wondering what does the saying "no man is an island" mean..?
*
Lähdin ensimmäistä kertaa lähikauppaa pidemmälle, yksin. Olo oli kuin olisin unohtanut jotain, kahistelin kassia ja töngin taskuja pitkin matkaa.
Kauppatorilla japanilainen turisti lähestyi varovasti kameran kanssa laiturilla norkoilevaa lokkia. Teki mieli sanoa että ei se siitä mihinkään karkaa, ja että niitä on täällä muutama muukin.
Vilkuilin näyteikkunoista kuvajaistani, olin lähtenyt taas ehkä hieman oudosti pukeutuneena ulos. Tuli mieleen kuinka joskus 15 vuotta sitten minulta kysyttiin olenko kenties ammatiltani tanssija. Olin imarreltu. Se näkyi kuulemma ryhdistäni. Mihinköhän se ryhti sitten katosi? Kukaan ei ole enää erehtynyt luulemaan tanssijaksi, vaikka ballerinoissa huitelenkin.
Luin ohikulkevien ihmisten t-paidoista tekstejä. Taisin tuijottaa välillä liiankin kauan. Varsinkin sen erään miehen paitaa jossa luki; "rorrim ruoy ma i". Siis että minä olen sinun peilisi, peilikirjoituksena.
Sähköpömpelissä oli kuva vuorenhuipusta ja teksti; "kukaan ei ole saari". Mutta mitä se nyt sitten oikein tarkoittaa..?
Kaikenlaisia kummia ajatuksia poukkoili päähän. Palasin virkistyneenä takaisin kotiin.