tiistai 21. elokuuta 2012

kahvipäivä





It was a very nice experience to have a café for a one day. The weather was not the best, but still we had customers, and it was fun.
We might do this another time too. Although, the next time i have to remember not to eat so much pulla and cake myself..
*
Kahvilaa oli kiva leikkiä päivän ajan. Ihmisiä tuli ja meni, juteltiin ja kahviteltiin, väliin hieman satoi, muttei sekään haitannut.
Mietittiin että tämän voisi tehdä toistekin. Mutta ensi kerralla syön itse vähemmän pullaa ja kakkua..

lauantai 18. elokuuta 2012

lauantai leipomuspäivä


We are baking, cake and pulla. Because tomorrow we are a café for a one day. It´s a Restaurant day, and we are taking part of it for the first time.

I wish you a sunny weekend!
*
Meillä leivotaan, kakkua ja pullaa. Ja huomenna leikitään yhden päivän ajan kahvilaa kun on Ravintolapäivä.

Hauskaa viikonloppua!

keskiviikko 15. elokuuta 2012

kaikenlaista



I´m making a tent for the tiny one. Looks like she likes to sleep in the tent. Which i can totally understand. I also like tents. I´m dreaming about yurt. That would be a beautiful place to live. I guess. Should ask from some nomads.

S. baked a chocolate cake. We ate the whole cake, just the two of us.
It´s already mid August and i haven´t shown the calendar yet, here it comes!
*
Työn alla teltta pienelle. Etenee hitaasti, mutta mikäs kiire tässä, ja puolivalmiissakin teltassa tuntuu uni maistuvan. Tykkään teltoista. Mekin nukumme eräänlaisessa teltassa. Voisin kuvitella muuttavani telttaan, ehkä hieman isompaan sellaiseen, jurttaan. Mentäisiin minne mentäisiin teltta kainalossa. Viivyttäisiin miten viivyttäisiin, ja kun aika tulisi, nyhdettäisiin teltan kepit maasta ja jatkettaisiin matkaa.
Tiedä sitten tulisiko seiniä ikävä, mihin sitä muuten ripustaisi taulut.

Ei jaksettu laittaa ruokaa. S. leipoi suklaakakun. Se lässähti uunissa, joten kostoksi syötiin koko kakku. Kahteen pekkaan. (kumma sanonta tuokin; kahteen pekkaan.)

sunnuntai 12. elokuuta 2012





We went to the woods, and catched some musrooms, blueberries and one big feather of this kind of bird.
Had some guests over night, and got those little eggs as a present. Too beautiful to eat, i just took a photo.
Days are running by, i´m trying to jump in the ride.
*
Mentiin metsään, tultiin takaisin koreissa sieniä, mustikoita ja yksi iso koppelon sulka.
Yövieraat toi viiriäisen munia. Niitä en syönyt, mutta otin kuvan. Ovat kovin kauniita.
Päivät kiitää, en saa niistä oikein kiinni. Tekee mieli kirjoittaa kirje.

maanantai 6. elokuuta 2012

*^¨^¨^*




Tja, i have a To do-list on my table, but i would rather just read a book now, and plan trips to somewhere.
*
Olishan sitä kaikenlaista tekemistä, mutta mieluiten lukisin vain kirjaa ja miettisin retkiä, jonnekin.

lauantai 4. elokuuta 2012






We bought lots of strawberries from the market and took a ferry to Suomenlinna. It´s an island near by. Many white butterflies were flying there, were we sat eating strawberries. Like white flowers in the wind. In the first photo there is also at least one white butterfly, but it´s rather difficult to see.
I was taking many photos of the walls. Don´t really know why. Maybe because they looked very beautiful?
*
Käytiin torilta hakemassa pari litraa mansikoita ja päräytettiin Suomenlinnaan, ihan tuosta noin vaan. Kun se nyt sattuu olemaan aika lähellä.
Istuttiin niemen nokassa ja viskeltiin mansikan karoja pusikkoon. Kuvasin lähinnä kaikenlaisia seiniä, näemmä. Ensimmäisessä kuvassa on myös valkea perhonen. Sitä on vaan aika vaikea löytää. Niitä valkeita perhosia lenteli siellä kuin kukkia tuulen mukana. Sinne tänne, huis hais.

torstai 2. elokuuta 2012





I made a walk in the city just by my own. Funny feeling. Like i would have forgotten something home.

Lots of tourists in town at the moment. I was reading the texts of the t-shirts people were wearing. Sometimes it took a while until i got the message. Like that one shirt which said;"rorrim ruoy ma i". Mirror writing, i was stearing at that shirt for a while..

And just wondering what does the saying "no man is an island" mean..?
*
Lähdin ensimmäistä kertaa lähikauppaa pidemmälle, yksin. Olo oli kuin olisin unohtanut jotain, kahistelin kassia ja töngin taskuja pitkin matkaa.

Kauppatorilla japanilainen turisti lähestyi varovasti kameran kanssa laiturilla norkoilevaa lokkia. Teki mieli sanoa että ei se siitä mihinkään karkaa, ja että niitä on täällä muutama muukin.
Vilkuilin näyteikkunoista kuvajaistani, olin lähtenyt taas ehkä hieman oudosti pukeutuneena ulos. Tuli mieleen kuinka joskus 15 vuotta sitten minulta kysyttiin olenko kenties ammatiltani tanssija. Olin imarreltu. Se näkyi kuulemma ryhdistäni. Mihinköhän se ryhti sitten katosi? Kukaan ei ole enää erehtynyt luulemaan tanssijaksi, vaikka ballerinoissa huitelenkin.
Luin ohikulkevien ihmisten t-paidoista tekstejä. Taisin tuijottaa välillä liiankin kauan. Varsinkin sen erään miehen paitaa jossa luki; "rorrim ruoy ma i". Siis että minä olen sinun peilisi, peilikirjoituksena.
Sähköpömpelissä oli kuva vuorenhuipusta ja teksti; "kukaan ei ole saari". Mutta mitä se nyt sitten oikein tarkoittaa..?
Kaikenlaisia kummia ajatuksia poukkoili päähän. Palasin virkistyneenä takaisin kotiin.