lauantai 4. elokuuta 2012






We bought lots of strawberries from the market and took a ferry to Suomenlinna. It´s an island near by. Many white butterflies were flying there, were we sat eating strawberries. Like white flowers in the wind. In the first photo there is also at least one white butterfly, but it´s rather difficult to see.
I was taking many photos of the walls. Don´t really know why. Maybe because they looked very beautiful?
*
Käytiin torilta hakemassa pari litraa mansikoita ja päräytettiin Suomenlinnaan, ihan tuosta noin vaan. Kun se nyt sattuu olemaan aika lähellä.
Istuttiin niemen nokassa ja viskeltiin mansikan karoja pusikkoon. Kuvasin lähinnä kaikenlaisia seiniä, näemmä. Ensimmäisessä kuvassa on myös valkea perhonen. Sitä on vaan aika vaikea löytää. Niitä valkeita perhosia lenteli siellä kuin kukkia tuulen mukana. Sinne tänne, huis hais.

torstai 2. elokuuta 2012





I made a walk in the city just by my own. Funny feeling. Like i would have forgotten something home.

Lots of tourists in town at the moment. I was reading the texts of the t-shirts people were wearing. Sometimes it took a while until i got the message. Like that one shirt which said;"rorrim ruoy ma i". Mirror writing, i was stearing at that shirt for a while..

And just wondering what does the saying "no man is an island" mean..?
*
Lähdin ensimmäistä kertaa lähikauppaa pidemmälle, yksin. Olo oli kuin olisin unohtanut jotain, kahistelin kassia ja töngin taskuja pitkin matkaa.

Kauppatorilla japanilainen turisti lähestyi varovasti kameran kanssa laiturilla norkoilevaa lokkia. Teki mieli sanoa että ei se siitä mihinkään karkaa, ja että niitä on täällä muutama muukin.
Vilkuilin näyteikkunoista kuvajaistani, olin lähtenyt taas ehkä hieman oudosti pukeutuneena ulos. Tuli mieleen kuinka joskus 15 vuotta sitten minulta kysyttiin olenko kenties ammatiltani tanssija. Olin imarreltu. Se näkyi kuulemma ryhdistäni. Mihinköhän se ryhti sitten katosi? Kukaan ei ole enää erehtynyt luulemaan tanssijaksi, vaikka ballerinoissa huitelenkin.
Luin ohikulkevien ihmisten t-paidoista tekstejä. Taisin tuijottaa välillä liiankin kauan. Varsinkin sen erään miehen paitaa jossa luki; "rorrim ruoy ma i". Siis että minä olen sinun peilisi, peilikirjoituksena.
Sähköpömpelissä oli kuva vuorenhuipusta ja teksti; "kukaan ei ole saari". Mutta mitä se nyt sitten oikein tarkoittaa..?
Kaikenlaisia kummia ajatuksia poukkoili päähän. Palasin virkistyneenä takaisin kotiin.

maanantai 30. heinäkuuta 2012





Us three on the island.
*
Me kolme ja saari.

torstai 26. heinäkuuta 2012

vuokko ja moni muu







At the botanical garden. Such a beautiful place. I would actually also like to have a garden. But it´s a bit complicated, the relationship between me and the gardens. I live in the middle of the city and i like to travel. No time for gardens at the moment. But luckily i can always go and enjoy this beautiful paradise, which i almost forgot that it exists in this city.
*
Vuosia sitten olin kasvitieteellisessä puutarhassa jäljittämässä lepakoita. Kuuntelemassa elektronista siritystä, ja seuraamassa performanssia. Sitten unohdin että sellainen paratiisi on olemassa, kunnes eilen kävin siellä kauniin naisen kanssa puun alla istumassa, ja taas tänään miehen ja lapsen kanssa.
Olen miettinyt puun alla puhuttua, timantteja ja ystävyyttä.
Sitäkin, että oikeastaan minulla pitäisi olla puutarha, se vaan että kuka siitä pitää huolen kun lähden reissuun? Ja että minne sitä lähtisi tai asettuisi, vaiko ollenkaan. Ja ostanut torilta 2 kiloa perunaa kympillä. Miten peruna voi maksaa niin paljon? Se oli puolivahinko, en kehdannut enää perua kun myyjä oli niin mukava mummeli.

maanantai 23. heinäkuuta 2012

kauas pilvet karkaavat







Even it has been rather rainy summer, there has been also beautiful sunny days. One of those we were lucky to drive by the sea and have a picnic on the dunes. I like the word dunes. Somehow so mysterious and exotic.
The last photo brings my mind pictures from the beginning of the 20th century,  where people are having a picnic with their umbrellas, dressed up nicely. We only missed the hats with the wide brims.
*
Ainakin yksi päivä oli todistettavasti aurinkoinen. Ja onnekkaita kun olimme, satuimme juuri sopivasti meren rantaan, dyyneille. Miten salaperäinen ja kiehtova sana; dyynit. Hetken aikaa saattoi kuvitella itsensä johonkin toiseen aikaan ja paikkaan, päivänvarjon alle piknikkiä viettämään.
Herrasväki otatti itsestään myös kuvan. Tuuli sekoitti hiekan ja hiukset.

perjantai 20. heinäkuuta 2012

kylillä






We were driving along the west coast of Finland. Many little villages or towns with old wooden houses.
I got mixed by all of those places, they all had more or less same kind of beautiful little houses, little gardens with blossoming pions, windows with lace curtains. In the middle there was a market, where we always bought strawberries and "pulla", that finnish cinnamon bun. Then a church, an art museum, and few flea markets. Those were the places we visited, and then on the road again.
*
Ajeltiin länsirannikkoa ylöspäin. Pistäydyttiin aina kylään tai pikku kaupunkiin, mitä nyt sattui vastaan tulemaan. Väliin paistoi aurinko, väliin satoi.
Minulla meni jo sekaisin kaikki ne kylät ja kaupungit. Kaikissa niissä oli kauniita vanhoja puutaloja, joiden puutarhassa kasvoi pioneja. Ikkunoissa oli pitsiverhot, ja posliinikissat ikkunalaudalla. Keskellä kylää oli tori, sieltä me ostettiin aina mansikoita ja pullaa. Sitten oli kirkko, siellä käytiin kuiskimassa tai sadetta pitämässä. Taidemuseossa käytiin jos sellainen oli, poikettiin parille kirpparille ja jatkettiin matkaa.

tiistai 17. heinäkuuta 2012

back home


We have been on a holidays. Traveling around with a camper. Coming back soon with some photos!
*
Ollaan oltu lomalla. Ajeltu matkailuautolla vähän siellä sun täällä ympäri Suomenmaan. Palaan pian muutaman kuvan kera!