lauantai 30. kesäkuuta 2012

tänään






First strawberries this summer. Had to take the photo fast, cause they always get fast eaten.

Today we saw a Pride parade, the city full of rainbow people and disco music. We went also to museum again. This time to Kiasma.
*
Mansikat piti kuvata nopeasti ennen kuin ne ehdittiin syödä. Mikä sekin tapahtuu hyvin nopeasti.

Lähdettiin tänään kylille, osuttiin keskelle Pride-paraatia. Sateenkaarenvärisiä ihmisiä, discoa ja poliisihevosia.
Sitten mentiin ihan sokkona Kiasmaan ja Musiikkitaloon kahville. Kotimatkalla poimittiin sateenkaari-ihmisiltä pudonneita höyheniä ja kimalteita.

http://www.kiasma.fi/kiasma_en

torstai 28. kesäkuuta 2012

sunshine-rain




Rain sunshine rain sunshine, those clouds can´t decide what they want. I have fun while taking photos of the puddles. And flowers of course. They for sure like the rain.
Yesterday we had the first real thunder storm here, kaboom!
Today i got very nice post.
*
Sataa paistaa sataa paistaa, taivas ei osaa päättää. Kuvaan lätäköitä ohikulkiessani. Ja puiston kukkia. Ne ainakin pitävät sateesta.
Kesän ensimmäinen ukkonen oli eilen. Bu-bum!
Tänään sain kaunista postia. Siitä tulee niin hyvälle mielelle.

lauantai 23. kesäkuuta 2012

midsummer



So there it went, midsummer night. We went by the sea to the little house, we took some friends along, had good food and sat next to the fire, listened to the birds and the sea, and watched the sun going nearly down.

That first photo i took about 1 am when i went to bed with the tiny one. That was the most darkest moment on that night.
That second photo i took 4 hours later when i got up, sun was already high up.

It´s beautiful with this summer light, i must say. Once again.
*
No niin, sinne se sitten meni, juhannus. En ehtinyt ottaa edes kuvia. Eipä sillä, ei ollut kameraakaan mukana. Oli vain maja merenrannalla, joukko aikuisia ja lapsia, raparperipiirakkaa, soijanakkeja, ruislimppua, koivuklapeja, uikkareita, ötököitä, aurinkoa, lintuja ja meren hiljaista keinuntaa.

Ensimmäisen kuvan otin kun menin nukkumaan pienen kanssa, toisen kun heräsin. Välissä 4 tuntia ja muutama herätys.

On tämä kaunista. Kesä.

keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

museossa



We went to see Helene Schjerfbeck exhibition yesterday. She was a great painter, master in colors and levels.

The Tiny One was snoring in a scarf the whole time, but i´m sure she also got some impressions..
*
Helene Schjerfbeckin näyttelyssä eilen. Hienoja värejä ja valoja täytyy sanoa. Sellaisia joita ei mikään kamera pysty taltioimaan. Kuulautta ja kerroksia.

Pieni nukkua kuorsasi koko sen ajan kantoliinassa, väliin ähkäisi tai inahti. Varmasti vaikuttuneena kokonaisuudesta hänkin..

sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

it´s raining, let´s dance


It´s a rainy day. So let´s listen to this and dance again.
*
Kunnon sadepäivä. Kuunnellaan ropinaa ja kohinaa katoilla. Ja tätä, ja tanssitaan taas.

perjantai 15. kesäkuuta 2012








 Photos from our daily walks. Now when i have been a lot at home and walking in the neighborhood, i once again realize how much it means to see beauty around every day.

ps. under those blossoming apple trees we were listening to the nightingale.
*
Kuvia päivittäiseltä kävelyretkeltämme. Nyt kun olen viettänyt paljon aikaa kotikulmilla huomaan taas, miten tärkeää on nähdä jotain kaunista joka päivä. Ja miten onnellinen olenkaan kun saan asua tämän kaiken kauniin keskellä. Meri, linnut, kukat ja vanhat talot. Niistä minä nautin joka päivä kulkiessani.

Ps. noiden kukkivien omenapuiden alla kuunneltiin satakieltä. Se etsii vielä kumppania. Sitten kun se sen löytää, laulukin loppuu. Toivon että kumppani löytyy, toisaalta kuuntelisin vielä lauluakin..


lauantai 9. kesäkuuta 2012

kesä kuu kuu



It´s already June! Time for a new calendar page.

Today is a rainy day, so we are listening to reggae music and dancing to make it sunnier.
*
On jo kesäkuu! Aika kääntää kalenterista uusi kuva esiin.

Tänään on sadepäivä. Me kuunnellaan reggetä ja tanssitaan. Olo tuntuu heti hieman aurinkoisemmalta.