sunnuntai 3. helmikuuta 2013

helmikuu





 So it´s already February. (Helmikuu in finnish, helmi is a pearl, kuu means month or a moon)
I would like to say, i feel the spring in the air, but njäh. In my dreams..

We have a new flat mate, that stripy fellow there. A tiger, fatso-tiger. I had to put her on the window cill for a photo, it was so grey and dark today.

I have eaten 4 pieces of chocolate cake today. When i was a kid, that was not allowed. "It´s not bread", my mother used to say. So, now when i´m adult, i can eat how many pieces ever. Something good in being adult.
*
Se on sitten helmikuu. Meinasin kirjoittaa että heinäkuu, toiveajattelua..

Meille on muuttanut uusi raita-asuinen tiikeri. Läski-tiikeri. Nostin sen ikkunalaudalle kuvaa varten kun oli niin hämärän harmaa päivä. Ihan kauheasti ei ole tullut kuvailtua viime päivinä. Päivät ne vaan hurisee, minä pidän pyrstöstä kiinni.

Olen tänään syönyt 4 palaa suklaakakkua. Kun olin pieni, äiti sanoi ettei sitä kakkua syödä niin kuin leipää. Sitä vaan, että miksi ei..?

10 kommenttia:

  1. Ei ne äidit ihan kaikkea tiedä :) Onneksi aikuisena voi päättää ihan itse esimerkiksi, että syö neljä palaa suklaakakkua tai koko päivän pelkkää jäätelöä. Sen minä teen välillä kesäisin.

    Suloinen Läski-tiikeri muuten. Eikä mun mielestä kyllä yhtään läski, pikemminkin vankkarakenteinen ja tomera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, niinpä! Pienenä sitä vaan uskoi äitiä, aina. Nyt kun on itse äiti, niin voi kai yrittää sepitellä juttuja samalla tavalla sitten joskus..

      Läski-tiikeri oli tekijän antama nimi, saatiin läski kaverilta lahjana. Mun mielestä se on kans ennemminkin vankkarakenteinen. ja reipas. Ehdottoman reipas.

      Poista
  2. Suklaakakkua, olisikin. Meillä oli kaapit aika tyhjät, kuten monesti sunnuntaina, mutta saatiin kuitenkin raavittua kokoon hyvää linssisoppaa ja jugurttikasvissörsselillä täytettyjä pitaleipiä.
    Helmikuu. Se on hyvä se. Ja tänään jopa paistoi. Tosin mulla oli hommia, en kauheesti ehtinyt ihastella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nam, linssikeittoa ei ollakaan tehty aikoihin. Se on kyllä aina hyvää. Mitä laitat sekaan? Meillä sinne joukkoon heitetään usein sitä sun tätä, mitä kaapista löytyy; fenkolia, porkkanaa, palsternakkaa.. jos löytyy..

      Täällä paistoi tänään! Jaksoi päivää paljon paremmin.

      Poista
    2. Laitoin monta porkkanaa, oransseja linssejä, chiliä, yrttejä...niin ja appelsiinimehua, tällä kertaa ei ollut muuta laitettavana. Ja lopuksi surruuttimella mössöksi. Siihen päälle sopii valkosipulilla maustettu luonnojugurtti.

      Poista
    3. ahaa, surrautit koko keiton vielä mössöksi, hyvä idea. ja valkosipulilla maustettu luonnonjugurtti kuulostaa kyl kans oikeinnhyvältä, tuota täytyy kokeilla!

      Poista
  3. Ihana tiikeri! Minä olen syönyt kolmena päivänä peräkkäin kermakakkua, leipää en laisinkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiikeri on minustakin hieno, se on kaverin käsin tehty.

      Mulla meni tuossa pari päivää suklaakakulla, tänään maistuu taas leipä;)

      Poista
  4. Oi,suklaakakkua...mmm..:) Minä olen syönyt viime aikoina aivan liikaa suklaata,siis joka päivä ja paljon. Mutta kun. On kylmä ja pimeää ja hissuttelen vain täällä kotona ja on niin kiva aina vähän napsia:)
    Helmikuu kuulostaa kivalta mutta usein se ei ole. Mutta toivotaan että jos se nyt olisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä se näin vaan on että talvella kuluu suklaata enemmän, kakkuna tai ilman. Syytän näitä pitkiä pimeitä. Joku alitajuinen luolaihminen vaatii saada rasvaa luiden ympärille;)

      Toivotaan parasta helmikuuta ikinä!

      Poista