sunnuntai 11. marraskuuta 2012


Oh this photo looks so dark. Even there are two suns in it. The other one reflects from the sea behind those sea-buckthorn bushes. (there are HUGE sea-buckthorn bushes here by the sea).

The sea the sea. I´m always talking about the sea. But i just love it so much. I am happy to stay here on the steady land, but i just need to see the sea, stand next to it, look at it, and think how big and wide it is. How one could travel around the world by the sea. If one would just like to.
*
Kylläpä tämä kuva näyttää kovin tummalta. Vaikka siinä hehkuu kaksi aurinkoa. Toinen taivaalla, toinen heijastuu merestä noiden valtavien tyrnipensaiden takaa.

Jaksan loputtomiin tuijottaa tuota merta. Minun ei tarvitse päästä merille. Minä vain tykkään olla sen läheisyydessä. Minä pysyttelen ihan mieluusti kiinteällä maalla, kunhan saan vain katsella merelle. Miten valtava ja ääretön se onkaan. Jos vain haluaisi, meri kyllä veisi ympäri maailmaa. Jos vain haluaisi. Ihan jo se ajatus riittää.

14 kommenttia:

  1. Tuo meriajatus on jotenkin niin tuttu. Tosin minulle riittää joki ja järvikin. Veden äärellä ajatuksetkin virtaavat paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvin sanottu tuo; ajatukset virtaa veden äärellä paremmin. Näin se juuri on:)

      Poista
  2. Minullekin meri riittää noin. En ole kuin pari kertaa päässyt merelle paatilla, mutta pärjään kyllä ilmankin. Toki sekin oli elämys. Mutta se avaruus jo ihan riittää. Minullekin riittäisi myös järvi, koska olen järven rannalla kasvanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei oikein riitä järvi, hih hih, olen tottunut liian hyvään;) Asuinhan mä pitkään kosken ja kahden ison järven rannallakin, pääseehän sieltäkin merelle tietty..

      Poista
  3. Kuva on hieno!
    Minullekin meri on tärkein. Olen kerran asunut muutaman vuoden sisämaassa ja merta tuli aika äkkiä ikävä. Olispa ihana päästä nyt ison meren äärelle ja olla vaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä on vaikea edes selittää mitä se meri merkitsee. Eihän kaikki sitä välttämättä edes huomaa. Mutta viimeistään sitten kun sitä ei ole..
      Isot vuoret vaan saattais päihittää meren. Tai ei nyt sentään päihittää, mutta paremman puutteessa menis..

      Poista
  4. Minulle meri on aivan vieras. Mutta kiehtova, sitä se on!

    Luulen, että meren läheisyydessä olisin myös vain tuijottelija.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kiehtova. pelottavakin. Siinä on kaikki se luonnon voima ja kauneus. Hurja se on.

      Poista
  5. Että se on helpottavaa kun sen veden ja horisontin näkee. Olen järven rannalla kasvanut, Tsehovin Lokin pieni järvi oli se nuoruuden sisäinen maisema vaikka suvulla olikin Saimaa. Aikuisena olen veneillyt, mökistellyt ja asunut meren äärellä. Nyt tuntuu ihan hirmuisen hyvältä se ajatus, että meren löytää kyllä, missä ikinä onkaan.
    Kirjailijatar sen niin kauniisti sanoi: "Mutta se avaruus jo ihan riittää".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se vaan kummasti helpottaa. Tilaa hengittää ja ajatella.
      Hyvä ajatus tuo, että meren löytää missä ikinä onkaan. Löytäähän sen joen mutkastakin, sinne merelle vie pieninkin puro.

      Poista
  6. I feel the same way about the lake where I live (it looks as big as the sea when you're standing on the shore!).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wow! that´s a big lake then. Sounds good:)

      Poista
  7. Beautiful light ! Wish I had the sea near by...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hello there! luckily one can sometimes make a trip to the sea, right?

      Poista