tiistai 7. helmikuuta 2012






Some news from the last days;

+ we walked on the frozen sea for the first time this winter.
+ i met a dear friend from the north since a long time.
+ my mother left to Paris for one month.
+ ice sticks have grown above the kitchen window.
+ more light day by day.
+ this country has a new president now.
+ it´s the time of the year for 2 good seasonal pastries; laskiaispulla and Runebergin torttu.
+ our home has become a workshop.
*
Elämme mullistavia aikoja;

+ kävelimme ensimmäistä kertaa merenjäällä tänä talvena.
+ tapasin ihanan ystävän pohjoisesta pitkästä aikaa.
+ äitini lähti kuukaudeksi Pariisiin.
+ keittiön ikkunan yläpuolelle on ilmestynyt puolimetriset jääpuikot.
+ valoa on päivä päivältä enemmän.
+ tällä maalla on uusi presidentti.
+ pitäisi osata päättää kumpi on parempi; laskiaispulla vai Runebergin torttu. 
+ kodista on tullut lopputyö-työpaja.

10 kommenttia:

  1. Wow a month in Paris! Wow walking on the sea!
    Wow your house a workshop!
    Too many wows for so freezing days...enjoy the light!

    VastaaPoista
  2. Näyttää hurjan hienolta lopputyöpajakotinne!!!
    Meillä on nykyään tyttöni kanssa työhuonemakuuhuone, kiitos myrkyttömien vesiliukoisten öljyvärien:)

    Kokeilin jo viime viikolla Runebergin torttua. Olin unohtanut kuinka tuhtia tavaraa se on ja herkullinen. Fredrika oli oiva leipuri.

    Oli niin ihana nähdä!!!
    Kiitos Outi- armas!

    VastaaPoista
  3. mmm....
    they look great
    but
    I never tasted a laskiaispulla
    when visiting my brother in Finland
    I always choose a Cinnamon bun

    VastaaPoista
  4. Moi! Oi meren jää, ehkä me ehditään huomenna vähän käydä kokeilemassa. Harakkako tuo on?

    Mä tapasin ystäväsi pohjoisesta, kuulitko?

    Mä en vieläkään syönyt runebergin torttua, tossa meidän lähileipomossa ne on aika hyviä.

    Ihana, unelmien lamppu teillä

    VastaaPoista
  5. ibb, enjoy the bright winter light you too ;)

    Celia, ei tarvitse montaa huonetta kun voi yhdistellä näppärästi kaikki samaan tilaan;)
    Mä olen testannut yhdellä laskiaispullalla ja kahdella Runebergin tortulla, ja kyllä se Fredrikan leivos taitaa nyt olla se mun juttu.
    Oli ihana nähdä, kiitos itsellesi ihana!

    Patrice A, cinnamon roll is also my favorite. but once in a year there are these Laskiaispulla pastries, and then i have to eat at least one:)

    hannna, moi! Harakkahan se on. siellä pääsi kahlaamaan myös sellaisessa kunnon metrin hangessa. siinä hommassa huopikkaat oli aika ykköset.
    En vielä kuullutkaan, mutta hauskaa että tapasitte!
    Ja tuo lamppu on Istanbulista, S. sen löysi jostain vanhan tavarain kaupasta, ja halusi ottaa mukaan. ja hyvä että otti. tykätään siitä itsekin kovin.

    VastaaPoista
  6. Olkoonkin Runeberg torttuineen kova vastus, niin mulle vastaus on silti helppo: laskiaispulla!

    Nää on kivoja, nää huomaamiset että aa! ne tuntee toisensa tms. Siis siteet blogien välillä, joko ennen blogeja olleet tai niiden myötä tulleet. Mua viehättää! Kuin myös tuo krumeluuri lamppu. Vähän on sen sorttista harakkaa mussa.

    VastaaPoista
  7. Mä en ole tainnut syödä kumpaakaan leivonnaista vuosikausiin, saattaa olla ainakin 15 vuotta. Tytölle olen luvannut laskiaispullan hankkia, minä en niin välitä.

    Tuollainen ketunpunainen seinäväri on jotenkin kivitaloissa kaikkein ihanin, niin ja sellainen tummentunut okra.

    Saattaisin tukehtua ihmetykseen, jos minun äitini lähtisi kuukaudeksi Pariisiin, saati edes viikoksi...:)

    VastaaPoista
  8. Ihania talvikuvia. Minä en ole vielä ehtinyt meren jäälle. Taas on menossa sellainen vaihe, että tuntuu, etten ehdi mihinkään...ja jos ehdin, en jaksa. Höh.

    Minusta ennen Runebergin torttu oli parasta mitä voi olla, mutta nykyään taidan kallistua laskiaispullan puoleen. Ja hillolla. Maku muuttuu.

    Aurinkoa ja iloa sinne!

    VastaaPoista
  9. maijja, mä oon vähän fifty-sixty sen Runebergin puoleen, mutta laskiaispullakin maistuu kyllä hyvin. marsipaanilla!
    Ja niin onkin hauskoja nämä huomaamiset ja kohtaamiset ja tutustumiset. blogimaailma on joskus ihmeellinen:)

    Liivia, ooh, kyllä mun täytyy vähintään yksi vuodessa saada, yksi molempia. onko sulla sitten jotain muuta herkkua joka veisi voiton Ruuniksesta ja laskiaispullasta?
    Mä tykkään kans noista punaisista kiviseinistä. niitä on näillä kulmilla muutama. etenkin lumen rinnalla ne oikein hehkuu.

    Kirjailijatar, no höh. väliin ehtii ja sitten taas ei. sellastahan se on.
    mä olen kovasti yrittänyt asettaa itseäni johonkin tiukkaan koulukuntaan näiden leivosten suhteen, mutta kai se on myönnettävä että mulle menee kaikki, pullat hillolla tai marsipaanilla, ja Ruunikset siihen päälle. mutta vain kerran vuodessa, en mä näitä enempää jaksaisi kiskoa;)

    VastaaPoista
  10. wow!! cheers for mothers that go to paris for one month! :)

    VastaaPoista