tiistai 31. tammikuuta 2012

8 vahvaa


In the summer a spider made a net between the windows. Now it got frozen and became a beautiful structure.

Celia made a list of her 8 Strength characters, or how should i translate it. People who have impressed her with their work, and give strength in her life.
I tried to do mine too, even i find it very difficult, it always depends what is going on in my life, and i am also afraid i forgot somebody important.. Oh well, this is a list of my life at the moment, a list of Strength characters who have impressed me, and who have effected on my thoughts and things i do.

Cy Twombly
Tove Jansson
Siri Hustvedt
Kate Bush
Philip Glass
Samuel Beckett/ Anton Tsehov
Meryl Streep
Diane Arbus

ps. Marina Abramovic! That has to fit in to the list too!

And as you see, i cheated a bit to get 9 names on my list. I couldn´t decide between Beckett and Tsehov.

If you have a feeling for it, would be nice to hear about your strength characters too!
*

Hämähäkki teki kesällä verkon ikkunan sisän. Pakkanen koristeli sen nyt.

Celialla oli komea lista josta sain innostuksen omaan 8 oman voimahahmoni listaamiseen. Pientä ahdistusta tuottaa kuitenkin se, että tuntuu että unohdan jonkun tärkeän, muistan vasta hetken päästä. Olen hajamielinen. Myös siinä suhteessa mitä tulee voimahahmoihin. Tai sitten niitä on vaan niin monta, ja ne myös vaihtelevat elämäntilanteen mukaan.
Mutta sovitaan nyt niin että tämä on tämän hetkinen listani. Lista voimahahmoista jotka ovat aina olleet, tai juuri nyt vaikuttavat vahvasti. Satunnaisessa järjestyksessä.

Cy Twombly
Tove Jansson
Siri Hustvedt
Kate Bush
Philip Glass
Samuel Beckett/ Anton Tsehov
Meryl Streep
Diane Arbus

ps. Korjaus! Ei tätä listaa voi tehdä ilman Marina Abramovicia hyvänen aika. Marina Abramovic siis listaan myös.

Minä sitä paitsi hieman huijasin jotta sain listalleni 9. En osannut valita Tsehovin ja Beckettin välillä.

Jos siltä tuntuu, niin kerro jotain omista voimahahmoistasi.

11 kommenttia:

  1. Voi miten hienoa, kun teit tämän!!!!
    Tosi mielenkiintoinen lista. Tove, Kate, Beckett, Tsehov, Meryl, Arbus, jokaisen kohdalla hihkaisen. Ja Twombly kans. Twomblyn näyttely taitaa olla just meneillään Tukholmassa. Olisi aika mahtavaa päästä sinne.

    Abramovicia on minulle ihan uusi. Kiitos kovasti, kun esittelit hänet!

    VastaaPoista
  2. Celia, joo mulla oli jo liput Tukholmaan syksyllä, halusin ehdottomasti nähdä sen Twomblyn näyttelyn! mutta tulin kipeäksi ja se siitä sitten. nyt se on jo ohi. mutta sillä on esim. yks työ Berliinissä aina näytillä yhden museon kokoelmissa, ja sitä käyn joka reissulla tuijottamassa. "pyhiinvaelluskohteeni" ;)
    Abramovic on huippu. raju ja ihan huippu.

    VastaaPoista
  3. Tosi kurjaa, ettet päässyt näkemään näyttelyä. Harmittaa. Luulin, että se olis vielä menossa, mutta olin taas myöhässä.
    Huomasin, että sama näyttely on ens kesästä myöhäiseen syksyyn Liverpoolissa nähtävillä. Liverpool...hm..

    VastaaPoista
  4. Celia, no vähän harmittaa, mutta tuleehan noita. kuten nyt esimerkiksi Liverpooliin! ehm..Liverpool..hmm.. ;)

    VastaaPoista
  5. Vitsit...mielenkiintoista. Minä mietin jo vastata tähän, kun näin tämän Celialla, mutta huomasin, että en osaa. Kamalan vaikeaa. Muhitan vain päässäni..yksi olisi varmasti ainakin sama eli Meryl Streep. Muistan jo, kun kävin katsomassa Kramer vastaan Kramer leffassa ihan pikkulikkana ja vaikutuin. Mysö Tsehov olisi varmaan listallani, ehkä.

    Minun on pakko tunnustaa, etten tiennyt Twomblya enkä Abramovicia. Seuraan niin huonosti kuvataiteita, täysin epäsivistynyt sillä saralla. Mutta minun voimahahmoni siltä alalta olisi ehdottamasti Chagall.

    VastaaPoista
  6. Nämä voimalistat on niin hienoja. Ihan huokaisee vaikuttuneena. Voimalistat on tärkeitä ja vaikkei edes kirjoittaisi niitä ylös. Pelkään kyllä että en ollenkaan osaisi päättää listasta, mutta Tove on aina ja ehdottomasti. Minäkin taitaisin huijata, jotta saisin kaikki senhetkiset mukaan.

    Kiitos tästä sinun listastasi. Ja Meryl Streep, kyllä!

    VastaaPoista
  7. Twomblyn näyttelyn avajaiset Brysselissä tänään!
    Olen tosi iloinen.

    VastaaPoista
  8. Kirjailijatar, tällasten listojen laatiminen On vaikeeta. yhtenä päivänä yhtä mieltä, toisena toista. mutta sitten kuitenkin on joitain hahmoja jotka aina pysyy.
    Ja tiedätkö, mä olen ollut jo monta vuotta Twombly fani, mutta jostain syystä aina kuvitellut sen olevan nainen. ja siis ei kun hän oli mies. mä oon vaan fanittanut sen maalauksia ottamatta juuri selvää että minkälainen kaveri se nyt on. että näin hyvin perillä olen itsekin ollut;)

    himalainen, niin eihän niitä tarvitse edes listata. tärkeäähän vain on että jostain saa voimaa, taiteesta, luonnosta, ihmisistä. mun mielestä oli ihan vaan hauskaa kokeilla pystynkö tämmöstä listaa saamaan edes aikaiseksi;)

    violet, no voi hiisi! käy tsekkaamassa sinä onnellinen!

    VastaaPoista
  9. Hieno voimahahmolista. Siri keikkuu näistä omassanikin, joka saattaa jäädä kesken, koska onkin liian vaikeaa. Ajattelin listaani vain naisia ja sain kokoon vain 6.
    Meryl Streep on kyllä hieno näyttelijä, siitä ei mihinkään pääse.

    VastaaPoista
  10. Theresa, such fine structure made by mr Spider:)

    Liivia, listat on vaikeita..mutta toisinaan hauska kokeilla tehdä. Meryl Streep on aina ollut yksi mun suosikeista. näin 7-vuotiaana Minun Afrikkani leffateatterissa, olin ihan äärimmäisen vaikuttunut, ja siitä lähtien Meryl on aina ollut mun listalla:)

    VastaaPoista