torstai 17. marraskuuta 2011

retkellä






I was in here for couple of days. The city is Tampere. I lived there once for 16 years. For me it means red tiles, old factories, two huge lakes and the rapids in the middle of the city. And railways. For some reason this time i didn´t take any photo of the lakes or the rapids, just lots of railways.. i like railways.
And there is also family and friends. This time i had a very nice time with a friend and a cup of tea.
*
Kävin täälläkin, Tampereella. Kerran se oli minun kaupunkini jopa 16 vuotta. Mutta siitäkin on jo aikaa.
Nyt Tampere tuo mieleeni punaiset tiiliseinät, vanhat tehtaat ja tehtaanpiiput, järvenselät ja kosken keskellä kaupunkia. Ja rautatiet, joita pitkin pääsee niin pohjoiseen kuin eteläänkin. Minä sitten tykkään rautateistä.
Tampere on myös kaupunki jossa on aina sukua ja ystäviä. Tälläkin kertaa sain viettää hirmuisen mukavan hetken ystävän ja vihreän teen kanssa.

6 kommenttia:

  1. Hymyilen vieläkin. Olen iloinen rautatiestä minäkin!

    Ensimmäisen kuvan talon alakerran ikkunat olivat hilkulla olla mun, ihan tosi hilkulla. Mutta sitten kuuntelin erästä ja harmittaa varmaan ikuisesti, että kuuntelin häntä. Noh. Sen yli pitäisi jo päästä.
    Sisko asuu vastapäätä tuota taloa.
    Niin tutut, rakkaat kulmat mullekin.

    VastaaPoista
  2. Liivia, nuo radanvarren talot on aina olleet minunkin suosikkeja Tampereella. ja se korttelialue missä siskosi asuu on yksi kauneimpia. joskus vuosia sitten kun viimeksi vietin joulua tampereella, käveltiin äidin kanssa iltahämärässä siellä ja ihasteltiin kauniita pihakuusia, kynttilöitä ja lyhtyjä. niin tunnelmallinen paikka.

    VastaaPoista
  3. Heti kun näin ekan kuvan, ajattelin että tän täytyy olla Tampere. Ja tämähän se oli. Uusiotamperelaisena alan oikeastaan vasta nyt vuoden täällä asuttuani lämmetä kaupungille enemmän, mutta myöhästyminen ei kyllä ole kaupungin vika. Kovin samanlaisia asioita tulee mieleen minullekin, nuo punaiset tuossa puussa olisivat ovineet olla meidän takapihalta.

    VastaaPoista
  4. Vitsit kun tulin iloiseksi, kun tunnistin ekan kuvan! Ihan kuin olisin minäkin vähän tamperelainen :) Minä löysin nuo kulmat vasta viime retkellä, tai tuon sillan ja juuri nuo talot. Olin ihan että häh, onko Tampereella tällaistakin. Tykkäsi ihan hirmusti.

    VastaaPoista
  5. Minulle Tampere on aika vieras kaupunki. Harmi kyllä.

    Hurjan monta kertaa olen just ajanut junalla ohi ja katsellut ikkunasta kauniita,vanhoja tiilitaloja. Kun tarpeeksi monta kertaa ajaa jonkun paikan ohi, niin alkaa huomaamattaan kuvittelemaan millaista olisi asua tuolla tai millaisia ihmisiä noissa taloissa asuu.

    VastaaPoista
  6. Mirva, aikanhan se yleensä ottaa että kotiutuu uudelle paikkakunnalle. toisille lämpiää nopeammin, toisille hitaammin. joillekin ei ehkä koskaan;)

    Kirjailijatar, no mä muistan ne sun silloilta ottamat kuvat Tampereelta! niillehän mä kävin kans hihkumassa että tunnistan, tunnistan! sillat ja rautatiet on kivoja. tampereellakin.

    Celia, junan ikkunasta on kiva katsella ja arvuutella ohikiitävien talojen elämää. sitä mäkin teen.
    Tampere on mulle tuttu kuin omat taskut, eikä sitten kuitenkaan enää. joka kadunkulmaan liittyy joku omakohtainen tarina.

    VastaaPoista