sunnuntai 2. lokakuuta 2011

hiireilyä




I have been such a house mouse lately. Or how do you call somebody spending a lot of time at home? Not feeling so good, so just resting and reading a lot. Lately i just finished one book from Siri Hustvedt. Oh how i like her books!

And she cheered up my day by coming to the city.
*
Olen ollut oikea kotihiiri viime aikoina. Lukenut paljon. Siri Hustvedt on kyllä ihana kirjailija! Taas huokaan samaa.
Lattialla makoillessa tämä asuntokin näyttää ihan erilaiselta. Olen huomannut. Ja jonkun pitäisi ehkä siivota. Huomaan myös. Tänään tosin paistaa aurinko, silloin ei jaksa moiseen ryhtyä.

Hän piristi päivääni ilmestymällä kaupunkiin!

12 kommenttia:

  1. Minulla on Siri yöpöydällä, mutta Tervo on luettava ensin, koska hänet pitää palauttaa jo huomenna. Mutta sitten on Sirin vuoro.

    Meilläkin pitäisi jonkun siivota, mutta minä se en ole. Eikä kyllä kukaan muukaan. Eilen löysin kirpparilta pari uutta tuolia ja olen ihan fiiliksissä :)

    Iloista viikon alkua.

    VastaaPoista
  2. Kirjailijatar, mä aloitin nyt sitä Tervoa! sitä uusinta nimittäin:)
    ai taida täältäkään löytyä sitä "jokua" joka ryhtyisi siivoamaan. jaa jaa, joku toinen kerta sitten..
    mukavaa viikon alkua sinne myös!

    VastaaPoista
  3. Hih, mulle kävi kerran niin, että eräs samassa kaupungissa asuva blogimaailman tuttavuus tarjoitui tulemaan minulle siivoamaan, kun mainitsin blogissani, että on kamala sotku! (En sitten kuitenkaan ottanut tarjousta vastaan, olen sitä tyyppiä, että pitää siivota ennen siivojan tuloaa...)

    Ehkä sinuakin lykästää.

    VastaaPoista
  4. Ei näytä sotkulta!

    En olekaan lukenut Siriä pitkään aikaan, se Lumous tökkäs niin kunnolla, että siirsin koko Sirin kauas tulevaisuuteen. Mutta nyt olisi häneltä joku uusi- sitäkökö luet?-siihen voisin tarttua minäkin.
    Sitä ennen mulla on kyllä muutama vino pino...joista kuvakin tänään blogissa. Huomaan hamstranneeni kirppiksiltä kesällä oikein urakalla kirjoja, vähän kuin talven varalle, kun kirjasto jää taas pyöräilykelien loputtua liian kauas.

    Oli kyllä niin mukava tavata!

    VastaaPoista
  5. Ilona, ohoh, sehän oli hauska sattuma:) Mutta en minäkään tänne ketään siivoamaan päästäisi. en sitten kuitenkaan. odottelen vain inspiraatiota..

    Liivia, luin nyt Amerikkalaisen elegian. uusin taitaa olla Kesä ilman miehiä, se vielä uupuu. sitten olen kai lukenutkin kaikki Sirin kirjat, yhyy. mitäs mä sitten luen...?
    Mulla on nyt kans oikein lukuvimma, ja se sopii hyvin tähän syksyyn. ulkona sataa, kääriydyn vällyihin ja luen vaan.
    Oli tosi kiva tavata!!

    VastaaPoista
  6. house mouse, oh yes! i know those...i am one of them!
    hope you are feeling better now?
    i love that 2nd picture, the colors, the depth, the composition.
    take care outi, rest well.

    VastaaPoista
  7. I say "homebody," but I like "house mouse" much better!

    VastaaPoista
  8. Huokaan, jopa kuolaan ensimmäisen kuvan perään. Ihana! Minä olen jostain ihmeen syystä vältellyt Hustvedtin kirjoja. Pitänee tarttua. Se on kai se, kun ne ovat olleet viime aikoina niin esillä. Mukavampi monesti lukea jotain, johon ei koko ajan törmää jossain muuallakin. Kai. Outo.

    VastaaPoista
  9. I'm a house mouse too! hope you're feeling ok now, sometimes it's better for the reading to feel a bit not so good, at least in my case, than I'm more relaxed :^)

    VastaaPoista
  10. sarapirat, thank you Sara. i´m bit better already. resting and reading makes good. the painting in the 2nd photo is made by a dear person, a friend and a relative. that´s why i also like it. and the colors are super.
    take care you too Sara <3

    Samantha, "-Anybody home? -Näh, just homebody." hihi, i like that word too;)

    tanja, voi kiitos! Ja juu, tunnistan ilmiön, mulla kesti pitkään ennenkuin sain tartuttua Sirin kirjoihin. tuntui että kaikki niitä jo kilvan kehuivat, siinä on vaikea sitten muodostaa enää omaa mielipidettään.. mutta nytpä huomaan minäkin jo kehuvani;)

    at swim-two-birds, that´s totally true, more time to concentrate when feeling not so good, and there is not so much other things to do.. reading makes good:)

    VastaaPoista
  11. we call it house mouse too, and it's nice to be one sometimes! don't feel guilty about it, sometimes you need to refresh with a good book.

    VastaaPoista
  12. mieke willems, yes sometimes it´s really important to be just a house mouse. refresh and rest:)

    VastaaPoista