torstai 7. lokakuuta 2010

8 asiaa






8 things about me, in finnish. I found it difficult to translate them. I let these photos speak more than my clumsy english words.

It´s a beautiful light outside. I hear some kids playing on the yard. I wish the girl from upstairs would play her flute today on the balcony again.
*
1. Minä olen parempi dialogissa kuin monologissa.

2. Minä en silitä vaatteitani koskaan. Ehkä pitäisi.

3. Minulla ei ole televisiota. Eikä sohvaa, nojatuolia tai sänkyä. Me nukumme patjalla lattialla. Siitä on helppo kierähtää aamulla ylös. 

4. Minulla on kirjahylly, kaksi kitaraa ja ukulele. Puiset vanhat tikapuut jotka löysin kadulta Baselista. Kristallikruunu Istanbulista ja lipasto joka löytyi porttikongista.

5. Minä en ole syksyihminen. Syksy ei minua huijaa kauneudellaan. Minä tiedän että sen jälkeen tulee talvi.

6. Minä en ole talvi-ihminen. 

7. Minä pidän äänistä, ystävistä, valosta, vedestä, siitä miltä lempeä tuuli tuntuu. 

8. Minä haluan joskus tulla kotiin pimeässä niin että kuistilla odottaa myrskylyhty. Tuvan on toinen lämmittänyt ja kakluunissa palaa tuli. Sitten me keitämme kaakaota ja joku on piirtänyt seinään.

13 kommenttia:

  1. Kiintoisia asioita. Ja hyvin kirjoitettu.

    Minä huomasin tänä vuonna, etten ole enää syksyihminen, vaikka olen ennen ollut. Mutta ei enää, siitä samasta syystä kuin sinäkin. Talvi tulee ja talvi on ikävä ja edellistalven kamaluuden vuoksi se vuodenaika pelottaa minua erityisesti.

    VastaaPoista
  2. Mäkään en silitä. Okei, superjuhliin ehkä (joita on...kerran viidessä vuodessa?)

    Oi ukulele!

    Me tullaan tukkasamikset. Tosin mun toinen puoli ei ole ihan noin pitkä :)

    VastaaPoista
  3. Ilona, talvessa saattaa olla joitain ihan kivojakin asioita, jos nyt oikein hakemalla hakee..luisteleminen ja pulkkamäet ja kuuma kaakao, kirkkaat pakkaspäivät.. täytynee yrittää pitää niitä mielessä ettei kokonaan synkisty talven tuloa ajatellessa..

    minja, superjuhlia varten mä hankin kans silitysraudan vajaa vuosi sitten, mutten mä silti muka "ehdi" silittää sitten silläkään hetkellä kun superjuhliin pitäisi olla lähdössä;)
    Hei ja tukkasamikset, jee! mä oon viihtynyt tässä tukassa hirmu hyvin. olis itseasiassa tehnyt mieli leikata enemmänkin, mutta duunin puolesta näin on helpompaa..

    VastaaPoista
  4. Tässä oli niin monta hyvää ja kaunista. Kaunis kirjoitus.
    Kaunis sinä.

    Minäkään en ole syysihminen, en ole koskaan ollut. Eilen just mietin sitä, miksen osaa riemuita tästä vuodenajasta, en osaa edes inspiroitua siitä, paitsi just sumusta, sumu on ihana.
    Jäin miettimään tuota dialogi, monologi asiaa. Mielenkiintoinen juttu.

    Ukulele on hieno, koko sana kuulostaa suussakin niin ihanalta.

    VastaaPoista
  5. mua liikutti tietenkin tuo viimeinen eniten, ja siinä siis eniten se piirtäminen. onko joku piirätnyt juuri sillä välin, kun olit poissa? tulee paljon asioita mieleen. esim yksi japanilainen lyhytfilmi. tekee heti mieli kirjoittaa jotain listaa, mutta sellainen pitää tehdä puhtaalta pöydältä. niin kuin kauneus-listakin, jollaisen Celia vasta kirjoitti.

    terveisiä L-kadulle

    VastaaPoista
  6. The images are beautiful! I'll speak for us that doesn't understand Finnish and state that we are quite satisfied. :)))
    Have a lovely Friday!

    VastaaPoista
  7. Love your autumn. Just pictures are enough.
    Enjoy your weekend

    VastaaPoista
  8. first of all, i love your new? hairdo with the shaved part.

    second of all, i tried google translator, since my curiosity is too big when i can both watch the photos, AND read the translation. however, it is very trippy, google translator. i enjoy the facts though. the rolled up madras. and something about the storm and making chocolate. the ukulele. the non existence of a tv/again. and the dialogue verses monologue.

    third of all,
    goodnight!

    VastaaPoista
  9. Kohta yhdeksän; sinulla on upea luusto.

    Syksyn jälkeen tulee talvi, sitä en minäkään unohda. Siksi en voi sanoa myöskään syksyä lempivuodenajakseni, vaikka muuten tykkäisin.

    Kohta 8 oli ihana. Mulle on tuo käynyt muutamiakin kertoja toteen, kun olen reissuliltani palannut. Tosin pöydässä on odottanut miehen laittama illallinen ja viiniä. Eikä kukaan ole luojan kiitos piirtänyt seiniin:)

    VastaaPoista
  10. Piti vielä sanoa, että tuo liina on symppis. Ihan hassu, hassun ihana.

    VastaaPoista
  11. Celia, voi kiitos ihana!!

    Sumu on siksikin niin kiehtovaa että se muuttaa tutun maiseman vieraaksi, jännittäväksi. ei voi olla aivan varma siitä onko kaupunki kokonaan hävinnyt, vaiko vain sumun peitossa..

    Ja jonain päivänä ehkä opin soittamaan tuota ukulelea ihan oikeasti. nyt vain rämpytän. tosin sekin on kivaa.

    hannna, kiitos terveisistä! täällä tuskin mikään on muuttunut.. huuhkajan soisin vierailevan naapurin katolla useamminkin. sen huhuilua on mukava kuunnella.
    ja joo, se joku olisi piirtänyt seinään sillä aikaa kun olin poissa:)

    Lilli, thank you and have a good weekend you too!

    ibb, that´s nice to hear. joyful weekend for you:)

    sarapirat, thank you dear friend, i feel myself very cosy in this hairdo.
    pheew, with google translator i have had also fun few times. it might make quite funny twists too. maybe i can translate it for you later;)

    Liivia, oi kiitos, nyt ihan punastun.

    Reissuille on päästävä, mutta kotiin on myös ihana tulla kun siellä odottaa joku. etenkin illallisen kera.
    Ja tuosta liinasta minäkin tykkään. En tiedä sen koko tarinaa, mutta vanha se on. kuviot on kyllä hassut, joka kulmassa yksi omanlaisensa. ehkä jotain salakieltä..

    VastaaPoista
  12. Minä tykkään syksystä. Eihän syksy-parkaa voi talvesta syyttää...

    Mulle monologin yrityskin olisi varmaan kauhistus. Se onkin jännää, vaikka dialogissa yleensä pääsen hyvään vauhtiin, koska olen kova inttämään, monologissa hyytyisin täysin.

    VastaaPoista
  13. Mä olen muuten ihan mahottoman hyvä monologissa, ihan liiankin...usein unohdan että tämän KUULUISi olla dialogia.
    Olen tainnut oppia monolostiksi, kun mulla on hiin hiljanen mies...

    VastaaPoista