tiistai 13. tammikuuta 2009

wellcome to my "office"...



... which is in the living room.. I work as a freelancer and store every single receipt, document and paper from working at home.
Every once in a while would be very wise to go thru these papers and throw away what is not needed anymore. I know that. But somehow it´s totally impossible for me to do. So, after some years i end up in the middle of paper chaos, like today :) 

After many many hours and too many cups of coffee, i got some kind of order in this mess and finally threw stuff away. Which was very satisfying. 
***
Tervetuloa "toimistooni"... joka sijaitsee olohuoneessamme... Olen freelancer ja kotini on arkistoni. Kuitit, työtodistukset, -sopimukset, dokumentit, materiaalit...kaikki löytyy täältä.
Silloin tällöin olisi fiksua käydä läpi kaikki laatikot, kaivaa paperit esiin ja heittää pois tarpeettomat. Tiedän. Mutta en saa aikaiseksi.
Niinpä päädyn ennen pitkään paperikaaoksen keskelle, kuten tänään.

Monen tunnin, ja liian monen kahvikupillisen jälkeen, sain jotain tolkkua sekamelskaan ja eroon vuosia vanhoista papereista. Kassikaupalla lähti roinaa roskiin. Äärimmäisen tyydyttävää.

11 kommenttia:

  1. congrats to this sorting out. i know the feeling, i work the same way with freelance basis as you do. its fun to be your own boss, but this paperwork...hm? im glad i'm having an auditor who fix' the biggest part of it!
    :)

    VastaaPoista
  2. nice! I've got a radio quite looking like yours, I love it!
    The shadows of the twigs in the coffee almost look like earrings to me :)

    VastaaPoista
  3. maybe you could teach me how to sort out paper, now that you've managed to do it, ha, ha... I am just so so bad at it! ;)

    VastaaPoista
  4. Kunpa jaksaisin tehdä tuon inventaarion edes kerran vuodessa, mutta todellisuudessa teen kerran viidessä vuodessa.Ehkä.


    Kovasti boheemi ja hauskanäköinen tuo sinun toimistosi.

    Vihaan Tärkeitä Papereita!

    VastaaPoista
  5. Ohhh, how I hate all this papers, I am not able to get organized in it.I love the small pink acrobat on the radio and, as Karin, the shadows in the coffe - great!

    VastaaPoista
  6. e, exactly, paperwork is just not really motivating at all... i would be happy to leave it to someone who really CAN do it;)

    Esti, i do it like this; i empty all the paper to the floor, sit in the middle of it, and start to make small piles;) and this takes a lot of time, nerves, coffee and marmalade sandwiches ;)

    Liivia, vanhimmat paperit oli vuodelta 2001, vähän useammin pitäis tätä harrastaa...

    Tärkeät Paperit on nihkeitä just siks kun ne on niin Tärkeitä ja niitä on Pakko säilyttää. eikä ne muuta kun vie tilaa, eikä sitä Tärkeintä sitten kuitenkaan löydä jos joskus pitäis..

    Karin and Andrea thank you! i had to entertain myself making photos during in the paper storm;)

    VastaaPoista
  7. Onnekas kun olet saanut tuon tehtyä. Mulla odottaa 3 korkeaa paperipinkkaa perkaamista, sorttausta ja mapitusta. Inhoan tuota hommaa. Mutta kieltämättä tuntuu hyvältä kun sen on tehnyt (tietää ettei tarvi taas vähään aikaan).

    VastaaPoista
  8. kyllä se kummasti helpotti. nyt voikin sitten huilailla pari päivää ;D

    VastaaPoista
  9. what kind of freelancer are you??

    VastaaPoista
  10. uh i have the same kind of organizing "system"....it can be such a mess : ) nice to know though that i'm not the only slightly disorganized person in the world. allthough untill now the system works for me, but it takes so long to go through everything once you finally get to it.

    VastaaPoista
  11. despite all the paper it looks like a lovely place to be. love the shadow of the plant in the coffee.

    VastaaPoista