tiistai 27. tammikuuta 2009

photo memories

I was searching some photos yesterday. Realized that i have thousands of paper photos in the cellar. Hmm, i wonder how to store them all wisely. And what about digital photos? I would maybe need an extra hard disc just for my photos. 
And what if something happens and they all disappear? There is so much memories connected in photos, so many stories.

This one was taken 14 years ago.  I had green hair at that time. Had just graduated from high school, it was the summer that everything changed in my life. If i could i would hug that teeny girl in the photo ;)
***
Etsin muutamia kuvia eilen. Kellarissa köllöttelee tuhansia paperikuvia pahvilaatikoissa. Hmm, mitenköhän niitä saisi järkevästi säilytettyä? Ja entäs kaikki digikuvat? Luultavasti tarvitsen oman erillisen kovalevyn pelkästään valokuville. 
Ja mitäs jos jotain tapahtuu ja kaikki kuvat häviää? Niin paljon muistoja ja tarinoita liittyy kuviin.

Tämä kuva on otettu 14 vuotta sitten. Minulla oli siihen aikaan vihreä tukka. Olin juuri kirjoittanut ylioppilaaksi. Tuona kesänä kaikki muuttui elämässäni. Jos voisin, halaisin nyt tuota kuvan teiniä ;)

8 kommenttia:

  1. Vihreä tukka, heh!
    Mulla oli yo-juhlissani valkoista huulipunaa, valkoista kynsilakkaa, valkoinen housuasu, ja valkoiset ruusut. Yäk. Mutta se oli sitä karmeeta 80-lukua.

    Valokuvien säilytys on ISO ongelma. Mulla on yksi kaapillinen albumeita, monta SUURTA laatikollista kuvia, ja kohta kone sanoo itsensä irti painolastinsa alta.
    Digiajassa on puolensa, mutta kuvien moninkertainen lisääntyminen on vähän harmi.

    VastaaPoista
  2. Oliks tolla teinillä vaikeeta?

    Mä olin iltalukiossa eli nuori ylioppilas olin vasta muutaman vuoden vanhempana. Normaalissa "yo-iässä" mulle ei tainnut tapahtua yhtään mitään.
    Turkoosi tukkakin oli jo aikaisemmin.

    VastaaPoista
  3. ha ha, me oltais oltu hyvä värisuora Liivia kasari-valkoisissaan, Violetin turkoosi tukka ja mulla vihreä, hakaneula oli mun leussa myös juu;)

    tolla teinillä oli ihan perus teiniangsti-meininkiä, mutta kyllä myös älyttömän hauskaa. otin kyl kaiken ilon irti siitä vapaudesta mikä ton ikäsellä on. mutta tosiaan lukion jälkeen alkoikin vasta oikein kunnon synkistelyt ja elämään "vakavasti" suhtautuminen..

    VastaaPoista
  4. Olen kanssa ruvennut miettimään tuota valokuvien säilytystä. Hankalaa... On tosi vaikea karsia kaikista kuvista ne, joista teettää paperikuvat. Haluaisin melkein kaikki... Näyttää siltä, että isona mulla on kaapillinen albumeita, niin kuin Liivialla.

    Vaikka teetänkin digikuvista paperikuvia, mulla on silti kaikista kuvista myös varmuuskopiot. Rakas insinöörini on tehnyt siitä niin helppoa, että jopa minä osaan ja jaksan tehdä varmuuskopioinnin viikoittain. Olisi kamalaa, jos kuvat vain katoaisivat, kun kone kuitenkin hajoaa jossain vaiheessa.

    Kauhulla olen ajatellut sitäkin, että jospa jotenkin ihmeellisellä tavalla ne kaikki kolme kovalevyä, joilla kuvani ovat, hajoavat yhtä aikaa. No, sitä tuskin tapahtuu, mutta Koneisiin ei pidä ikinä luottaa. :)

    VastaaPoista
  5. Olen ollut suhun verrattuna varmaan todella 'lame' teininä. Villiinnyin vasta yli parikymppisenä..

    Kuvat on tärkeitä. Mulla digikuvat köllöttelee kahdella kovalevyllä, ei mitään varmistuksia. Kun sais edes printeiksi nuo.

    VastaaPoista
  6. you looked busy and bored, ha, ha... Green hair? I wasn't so brave! Thanks for sharing your memories :)

    VastaaPoista
  7. Ilona, niinpä, kaikki on mahdollista, jopa se että rakkaat kuvat joskus häviää.
    täytynee nyt ensin hankkia edes se kovalevy, aloittaa siitä...

    Merja, ei kai sen väliä milloin sitä villiintyy, hyvä että jossain vaiheessa elämää kuitenkin:D

    Printtejä mäkin olen miettinyt, mutta mihin niitä sitten taas säilöö...?

    Esti, busy and bored, like all teenies ;)

    VastaaPoista
  8. thanks for sharing. i also have pictures of myself as a teenager looking bored and busy at the same time. must go with the age as you say : )

    VastaaPoista